O tema literara neconvingatoare

  • Recomandă articolul
Rasvan POPESCU Femeia visurilor Editura Du Style, 2004, 160 p. Romanul Femeia visurilor al lui Rasvan Popescu se doreste un mic si febril „roman cinematografic“, cum il numeste in scurtul text introductiv Dan Pita, regizorul filmului in curs de realizare dupa cartea in discutie. De ce a scos Rasvan Popescu o carte si nu a scris pur si simplu un scenariu de film? Ar putea fi realmente o provocare: pentru cititor si pentru regizor, deopotriva. Pentru regizor, conform propriei marturisiri, miza este evidenta: „Ceea ce il incita si il poate fascina pe un regizor (facator de filme) este tocmai balansul dintre ieri, azi si miine – adica acea elasticitate a timpului care se exprima prin: s-a intimplat, se intimpla si se va mai intimpla. […] S-ar putea ca acesta sa fi fost lucrul care m-a incitat cel mai mult si care sa constituie punctul de plecare al viitorului film“. In ceea ce-l priveste pe cititor, profesionist sau nu, provocarea consta in acest melanj de literatura si cinematografie, in aceasta „literatura vizuala“, plasata in lumea filmului, adica intr-un spatiu care de obicei nu se vede cu ochiul liber si care joaca aici rolul unui metatext. Ce idee extraordinara sa faci o […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }