O teorie a noului

  • Recomandă articolul
In Colectia „Balcon“ a Editurii Idea Design & Print din Cluj a aparut de curind un titlu de referinta al teoreticianului german Boris Groys – Despre Nou. Eseu de economie culturala. In prefata, Vasile Ernu circumscrie miza cartii: „Prin teoria noului, Boris Groys ne ofera un fel de interpretare globala a artei, prin care ne propune strategii ce sint valabile nu numai pentru arta, ci si pentru intregul cimp cultural. Lumea lui Groys este impartita in arhiva culturala si lumea profana. […] Intre cele doua lumi nu este trasat un hotar bine determinat, ci unul in continua miscare. Din cind in cind, ceea ce tine de arhiva devine profan, iar ceea ce tine de spatiul profan tinde permanent sa patrunda in spatiul arhivei. Astfel, arta are nevoie fara incetare de «revalorizarea valorii»“. Organizata pe trei mari sectiuni (Noul in arhiva, Strategii ale inovatiei si Schimbul inovator), Despre Nou are in centru demersurile radicale ale unor artisti de avangarda precum Malevici si Duchamp, ocupindu-se cu precadere de problematizarea statutului operei de arta (permanent pus in discutie de inovatie) in modernitate si in postmodernitate. Noul – „motorul“ modernitatii – este definit in functie de relatia pe care o intretine cu trecutul si […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }