O teorie a vizualului

  • Recomandă articolul
Doru Pop Ochiul si corpul. Modern si postmodern in filozofia culturii vizuale Editura Dacia, Colectia „Mundus imaginalis“, vol. 11, Cluj-Napoca, 2005, 272 p. In Ochiul si corpul. Modern si postmodern in filozofia culturii vizuale, Doru Pop face un studiu de istorie a ideilor, propunindu-si sa panorameze principalele conceptii filozofice si teoretice prin care a fost definita, in secolul al XX-lea, relatia dintre subiect si obiect din perspectiva vizualitatii. Obiectul cercetarii il constituie asadar teoria vizualului, cu toate ramificatiile sale conceptuale: subiect privitor si obiect privit, vedere, privire, viziune, constiinta si corp, idee si perceptie etc., toate rezumabile in cuplul metonimic care da titlul cartii: ochiul si corpul. Tema este extraordinar de complexa, ea implicind o serie de distinctii si nuante dintre cele mai rafinate si mai speculative. – Un subiect „hibrid“, interdisciplinar, situat pe un borderline fluctuant Trebuie din start observat ca avem de-a face cu un subiect „hibrid“, interdisciplinar, situat pe un borderline fluctuant si imprecis, la confluenta filozofiei, psihologiei, sociologiei, religiei si artelor. Perspectiva dominanta pe care o adopta Doru Pop este cea filozofico-teoretica, facind insa incursiuni necesare in psihanaliza si teoria perceptiei, in sociologia comunicarii, in estetica, in abordarile culturaliste sau pragmatiste. Necesitatea unor asemenea studii este […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }