Oedip de Enescu aplaudat la Viena

  • Recomandă articolul
In mai 1997, la Staatsoper Viena a avut loc premiera operei Oedip de George Enescu, o co-productie realizata impreuna cu Deutsche Oper Berlin, concretizind astfel un proiect mult dorit de Ioan Holender, directorul Operei vieneze care, legat prin mii de fire de tara sa natala, si-a propus sa readuca in circuitul muzical international capodopera maestrului roman, prea putin cunoscuta in lume desi, paradoxal, cu fiecare noua auditie, comentatorii „descopera“ cu incintare si uimire valentele unice ale partiturii de o complexitate aparte. Pe atunci, rolul titular a fost interpretat de catre Monte Pederson, care, din pacate, s-a stins apoi din viata mult prea timpuriu. Montarea semnata de regizorul Götz Friedrich a fost prezentata si publicului nostru in 2001, in cadrul Festivalului „Enescu“, protagonist fiind insa Esa Ruutunen, care, poate pentru prima oara, a evidentiat (intre altele) semnificatia „picioarelor umflate“ care au generat, de altfel, numele legendarului erou antic. In acea seara, mezzosoprana Marjana Lipovsek a impresionat prin infinita bogatie coloristica, prin sonoritatile insinuante si invaluitoare cu care a conturat interventia Sfinxului, in timp ce basul Alexandru Moisiuc a creat un Tiresias dur, aproape brutal, dar plin de forta si dramatism. La Staatsoper, capodopera enesciana a fost reluata, pe 17 ianuarie 2004, […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }