Omul nou – acum

  • Recomandă articolul
La editia din 2002 a Festivalului Golden Drum, care se desfasoara in fiecare an la Portoroz, Leo Burnett Praga a fost desemnata „Agentia Anului“. Campania cistigatoare, creata pentru Muzeul Comunismului din Praga, readuce la viata binecunoscutii eroi comunisti: muncitorul tinir si ferice, tinind triumfator in mina dreapta secera&ciocanul, soldatul sovietic scrutind lumea, Stahanov si bicepsii sai de granit, zdravana femeie rusa si, the special guest star, Stalin in persoana. Acest articol isi propune sa investigheze in ce masura „omul nou“, personajul creat in eprubeta comunista, nascut sa munceasca cu bratele si sa dispretuiasca invatatura, e un bun „subiect“ pentru o campanie publicitara. Cu alte cuvinte, e bine (rentabil, vandabil) sa folosim imaginea „omului nou“ pentru a transmite un mesaj publicitar? In manualul lui David Ogilvy se afirma ca o campanie poate fi considerata creativa daca reuseste sa creeze o schimbare, „sa identifice o idee care arunca in aer conventiile pietei, dind nastere unei viziuni noi, sau punind intr-o lumina noua o viziune deja existenta“. In ceea ce priveste Muzeul Comunismului, nu avem a face cu o marca resuscitata printr-o infuzie de creativitate; pentru ca marca „Muzeul Comunismului“ si-a inceput existenta o data cu campania creata de Leo Burnett Praga. Materialele […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }