ON-LINE. Carte noua la Liternet

  • Recomandă articolul
– Amalia – un epilog necesar Monodrama Amalia respira adinc continua seria de monologuri pe care Alina Nelega le scrie de citiva ani incoace. Dupa Project XX, E-uri si Decalogul dupa Hess, prezentul text se inscrie intr-un parcurs care aduce autorul dramatic si actorul in relatie directa, cit mai putin mediata de regizor. Este, pe de o parte, o formula care demonstreaza practic nevoia, dar si necesitatea ca dramaturgul sa se apropie cit mai mult de scena, sa-i cunoasca posibilitatile si cerintele. Este, pe de alta parte, o forma de a reinvesti actorul cu functia de principal vehicol care duce textul in scena. si asta pentru ca autoarea crede in actorul „care mediteaza si se reculege, are dreptul la inspiratie ca orice artist – si care transmite, in mod inteligent, emotia“. De altminteri, in acest sens, Alina Nelega, complex om de teatru, dezvolta o teorie proprie despre scriitura dramatica a inceputului de secol XXI, numita deteatralizare. Acum, face apel la genul monodramei pentru a prezenta episoade din viata unei femei care a traversat confuza epoca intunecata a comunismului, de la instaurarea lui in Romania pina la apogeul perioadei ceausiste, sfirsind intr-o lume noua pe care o intelege la fel de […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }