Opinii

  • Recomandă articolul
„Intr-o lume mereu incurcata in proiecte neterminate si frustrata de vise frinte, care este sensul artei si al crearii de evenimente precum Bienala de la Venetia? Cred foarte mult ca e nevoie ca irelevanta creativa sa atace absurditatea razboiului, a violentei si a discriminarii. Sint pentru producerea de vise care sa contina nebunia conflictelor. O expozitie ca Bienala de la Venetia capata putere ca teren simbolic al solutiilor posibile. «Marele spectacol» al secolului XX developat din perspectiva unica a curatorului/autorului. Dar «Marele spectacol» al secolului XXI trebuie sa permita multiplicitatii, diversitatii si contradictiei sa existe in interiorul structurii unei expozitii. Trebuie sa reflecte noua complexitate a realitatii, a viziunii si a emotiilor contemporane. Expozitiile de astazi, ca si tragediile grecesti, trebuie sa se ocupe de ciocnirea elementelor incompatibile. Proiectul celei de-a 50-a expozitii internationale de arta de la Venetia le-a asigurat celor unsprezece curatori libertatea totala de a-si urmari viziunile: Carlos Basualdo, Daniel Birnbaum, Catherine David, Massimiliano Gioni, Hou Hanru, Molly Nesbit, Hans Ulrich Obrist, Gabriel Orozoco, Gilane Tawadros, Rirkrit Tiravanija si Igor Zabel. Rezultatul e o expozitie cu multe identitati, reflectind varietatea foarte larga a artei si a gindirii contemporane. Vise si conflicte. Dictatura privitorului ofera ochiului si imaginatiei […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }