Perspective: dosar tematic despre intrebare

  • Recomandă articolul
Un sumar foarte dens si deosebit de interesant propune cititorilor numarul 1/2004 al revistei clujene de didactica a limbii si literaturii romane Perspective. Dosarul tematic are in centru intrebarea si functiile sale multiple. Eseurile teoretice „Intrebarile“ in metalimbajul analizei gramaticale de G. G. Neamtu, Intrebarea – obiect de studiu al logicii sau al lingvisticii? de Alexandru-V. Muresan, Intrebarea si citeva raspunsuri de Rodica Zane si Intrebari critice: cine intreaba de Anne Simpson sint urmate de o bogata sectiune de „experiente“ didactice, din care am retinut – oarecum la intimplare – citeva texte percutante si sistematice: Intrebarea – o cale importanta de acces spre textul literar de Lenuta Sfirlea, Intrebarea intre interpretare si dezbatere de Cristina Chiprian, Modalitati de utilizare a intrebarii in cadrul lectiilor de literatura de Corina Dindelegan, Didactica in potentia (initierea). Intrebarea problematizanta de Mariana Sasana sau Inlocuieste calculatorul cartea de pe noptiera? de Ileana Ioanovici. Altfel incitante sint textele din cadrul sectiunii Puncte de vedere: Intrebarea in manualele scolare de Delia Gombos, Copiii spun/intreaba lucruri traznite? de Luminita Medesan, Eu si Carl Rogers: reflectii asupra predarii de Li-Te-Li, Modelul problematologic in didactica lecturii de Eva Szekely s.a. Ampla ancheta initiata de ANPRO si realizata de Monica Onojescu […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }