„Pina era mereu în stare să ne surprindă“

Interviu cu Robert STURM, codirector artistic al Tanztheater Wuppertal Pina Bausch

  • Recomandă articolul
În mod excepțional, Festivalul Temps d’Images de la Cluj a găzduit anul acesta, în debutul său, un modul dedicat teatrului-dans al Pinei Bausch. Secțiunea a cuprins o proiecție a filmului lui Wim Wenders, Pina, un atelier de trei zile susținut de dansatoarea Anna Wehsarg și o conferință a colaboratorului constant din ultimii zece ani de viață ai Pinei Bausch, Robert Sturm, în prezent, director artistic al companiei, alături de Dominique Mercy. Întreaga întîlnire cu universul artistic al Pinei Bausch a fost posibilă la inițiativa și cu sprijinul Centrului Cultural German de la Cluj. În anii ’90, ați lucrat cu un regizor român legendar, Vlad Mugur, pentru o montare a lui de la Budapesta. Cum v-ați întîlnit? Ne-am întîlnit la Münster, unde el punea un spectacol, iar eu aveam un prieten bun, care știa că vorbesc ungurește și i-a vorbit lui Vlad despre mine. Eu am învățat ungurește în copilărie, părinții mei au divorțat, iar cînd aveam cinci sau șase ani, tata s-a căsătorit cu o dansatoare originară din Ungaria, iar Vlad căuta pe cineva care să vorbească ambele limbi, germana și maghiara, și în care să aibă încredere. Așa am ajuns în Ungaria, întîi la Teatrul Național din Budapesta, cel […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }