Precizări la o intervenţie pe site-ul revistei

  • Recomandă articolul
Cuminţenia pămîntului, foto autor anonim, MNAR   În numărul 744 al revistei Observator cultural, din 17 octombrie 2014, Henry Mavrodin a acordat un interviu lui Ovidiu Şimonca, în care s-a referit şi la opera Cuminţenia pămîntului de Brâncuşi, afirmînd: „Am expertizat opera, la data revendicării acesteia de către moştenitori. O operă fundamentală pentru cultura universală e tăvălită prin promiscuitatea culturală actuală. După ce, găzduită de Muzeul Naţional de Artă, acesta nu a ştiut să o ocrotească, fiind mutilată şi ocultată prin adăugirea unui soclu impropriu, sfredelind- o cu un burghiu electric. Pare că şi delictele culturale intră în prescripţie. Opera a ajuns în centrul penibilei tocmeli“. Într-un comentariu de pe site, semnat „lucid“, i s-au adresat cîteva întrebări domnului Mavrodin. Cu toate că rîndurile scrise pe site aparţin unei persoane care semnează cu pseudonim, i-am solicitat domnului Mavrodin precizări suplimentare privind expertiza pe care a făcut-o Cuminţeniei pămîntului. Publicăm integral răspunsul primit de la Henry Mavrodin, însoţit de trei ilustraţii puse la dispoziţia revistei tot de domnia sa.     În mod curent, nu răspund la mitocănii. De data aceasta însă, împletite şi cu ignoranţă şi, din păcate, referindu-se la Constantin Brâncuşi, ele mă obligă la precizări. Nedumeririle sînt cauzate […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

Comentarii utilizatori

Comentariile sunt închise.