Premianţi, omagiaţi şi ignoraţi

  • Recomandă articolul
Dintre cele peste 200 de filme din toată lumea prezentate la TIFF 2009, am optat în primul rînd pentru cele 12 lungmetraje ale unor regizori în general neconsacraţi, incluse de directorul artistic Mihai Chirilov în competiţie, adică secţiunea în care e cel mai lesne de decelat direcţia şi politica unui festival. (Am specificat „în general“, pentru că, de pildă, românul Corneliu Porumboiu are doar două lungmetraje la activ, însă ambele cu premii importante la Cannes, distribuite şi apreciate în numeroase teritorii, aşa că el nu mai poate fi considerat un regizor neconsacrat.)   Cea mai mare surpriză a competiţiei a fost pentru mine faptul că un sfert dintre filme erau documentare (chiar dacă toate puternic ficţionalizate), în timp ce, la ediţiile anterioare, genului îi era rezervat cel mult un titlu. Din păcate, două din cele trei producţii în cauză nici nu aveau ce căuta în competiţie, deoarece nu vin cu nici o propunere cinematografică suficient de înnoitoare; în plus, britanicul O istorie completă a eşecurilor mele sexuale de Chris Waitt mi se pare rezultatul unui demers regizoral absolut abject, iar franţuzescul La noapte dorm la Hollywood de Antoine de Maximy este insuficient elaborat şi plictisitor. Singurul documentar care-şi merita locul, […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }