Premiul CamÉra d’Or pentru filmul 100% privat al lui Corneliu Porumboiu

Noul cinema romanesc victorios la Cannes

  • Recomandă articolul
Colocviu itinerant pe Croisette de Valerian SAVA si un epilog prin e-mail cu Alex. Leo SERBAN Evenimentul fara precedent al selectarii a trei productii romanesti in programul editiei a 59-a a Festivalului de la Cannes – toate ale promotiilor regizorale de ultima ora –, dar si un gest de mecenat al firmei private Filmex fata de critica de film au facut posibila prefatarea la fata locului a ceea ce oficialitatile ministeriale si ale „uniunilor“ artizanale din bransa refuza de ani in sir: un Colocviu National asupra starii de fapt si a noilor evolutii ale cinematografului romanesc, odata cu punerea in valoare nonpropagandistica a prezentelor romanesti pe mapamond, manipulate de regula triumfalist de establishment-ul antireformei. Includerea, in fine, in Palmaresul oficial al festivalului a unei distinctii care n-a mai trebuit umflata de gazetaria de serviciu – Premiul Caméra d’Or pentru filmul 100% privat (citeste: fara nici un sprijin de la CNC) A fost sau n-a fost? de Corneliu Porumboiu, anuntata la inchiderea editiei de fata a revistei, a venit si ca o legitimare a demersului nostru. In avioanele companiei Air France de pe traseul Bucuresti-Paris si Paris-Nice, m-am pus la curent cu presa zilei, oprindu-ma la un articol al trimisului special […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }