PRIMIM LA REDACTIE. Inadvertentele sistemului de evaluare in invatamintul universitar
- 03-11-2005
- Nr. 293
-
Observator Cultural
- ÎNVĂŢĂMÎNT
- 0 Comentarii
Punctul de vedere al Facultatii de Litere cu privire la Ordinul MEdC de Aprobare a sistemului de evaluare privind conferirea titlului de profesor universitar Cadrele didactice ale Facultatii de Litere a Universitatii din Bucuresti considera criteriile propuse de MEdC excesiv birocratice, preluate in maniera non-critica dupa sistemul american, superficial si exagerat orientate spre aspectele formale ale sistemului de evaluare, in dauna continutului, a valorii autentice, a calitatii. Criteriile propuse sint neadecvate studiilor umaniste (filologice), neadaptate contextului socio-financiar din Romania, nerealiste in raport cu pozitia actuala a culturii romane in lume, neechilibrate in privinta raportului dintre activitatile de cercetare si activitatile didactice, generatoare de inechitate. – Criteriile sint neadecvate studiilor umaniste (filologice) Se acorda o importanta scazuta cartilor/studiilor originale, creativitatii, individualitatii autorului. Sint omise din lista contributiilor stiintifice evaluate tipuri de volume si texte specifice domeniului filologic: editii critice, prefete, postfete, traduceri (insotite de aparat critic), volume de proza, de poezie, eseuri. Sint omise activitati culturale (presa culturala, realizare de emisiuni radio-TV in specialitate, subtitrare, monitorizare lingvistica etc.). Se acorda o importanta exagerata, disproportionata in raport cu ansamblul, articolelor aparute in reviste cotate ISI, fara a se lua in considerare faptul ca in domeniul filologic nu exista reviste cotate ISI. Se […]