PROBLEMELE INVATAMINTULUI ROMANESC

  • Recomandă articolul
Odata cu inceputul anului scolar 2002-2003, s-au relansat discutiile si disputele asupra stadiului reformei din sistemul romanesc de invatamint. De asemenea – polemicile din primavara, atunci cind Ministerul Educatiei si Cercetarii a modificat regulile de selectare a manualelor scolare, introducind restrictii severe pe o piata care functiona deja ca piata libera si dind cistig de cauza unor edituri care au propus preturi – practic – de dumping, motiv pentru care s-au inregistrat proteste vehemente si o actiune in justitie din partea celorlalti competitori. Dupa cum am anuntat la momentul respectiv, la Sinaia s-au desfasurat in luna iulie lucrarile unei Scoli de vara organizate de Centrul „Educatia 2000+“. Au sustinut conferinte si s-au angajat in dialog universitari si cercetatori, specialisti in stiintele educatiei, membri ai comisiilor nationale pentru curriculum, autori de manuale, „cursantii“ Scolii de vara fiind profesori din invatamintul preuniversitar. Publicam acum transcrierea unei mese rotunde inregistrate la Sinaia, cu participarea lor, a profesorilor din preuniversitar, a caror experienta in aplicarea concreta a reformei sistemului nostru de invatamint e – pe de o parte – extrem de pretioasa, raminind – pe de alta – prea putin cunoscuta, prea putin prezenta in dezbaterea publica…
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }