Profesionalizarea managementului cultural
- 09-09-2003
- Nr. 185
-
Virgil Ştefan NIŢULESCU
- SOCIETATE
- 0 Comentarii
Milena DRAGICEVIC SESIC, Branimir STOJKOVIC Cultura: management, mediere, marketing In romaneste de Liubita Raikici si Lucian Alexiu, Postfata de Corina Suteu, Nota asupra editiei de Sorina Ianovici-Jecza, Editura Fundatia Interart TRIADE, Colectia „Cultura si management“, Timisoara, 2002, 312 p., f.p. Observatorul cultural a anuntat, in Nr. 173, aparitia acestui volum. Motivul pentru care am considerat necesar sa revenim asupra sa este caracterul sau de exceptie in peisajul publicistic romanesc. Cultura: management, mediere, marketing este un manual universitar (editia in limba sirba a aparut in 2000), ai carui autori au o indelungata experienta, nu numai pedagogica, ci si in cimpul dezbaterilor culturale internationale. Milena Dragic´evic´ S¡es¡ic´ – care a devenit, dupa caderea regimului lui Milosevici, rectorul Universitatii de Arte din Belgrad – este cunoscuta, poate, cititorilor din Romania, fiind unul dintre profesorii cursurilor de management cultural organizate de Asociatia Ecume/Ecumest, dar si unul dintre cei mai activi participanti la reuniunile programului „Politici pentru cultura“. Lucrarea este conceputa dupa un plan foarte bine structurat (capitolele manualului sint: Societatea si cultura; Planificarea dezvoltarii culturale; Managementul strategic; Managementul institutiei de cultura; Managementul proiectelor; Economia culturii; Europa si lumea – schimburile si cooperarea culturala; Cercetarea culturii), ambitionind sa epuizeze materia si sa trezeasca interesul unor […]