Profilul lipsit de autenticitate al literaturii erotice actuale

  • Recomandă articolul
Aparitia unei colectii dedicate debutantilor, cum este cea a Editurii Polirom din 2003-2004, a avut un impact considerabil in contextul unei literaturi postcomuniste, care se afla inca intr-un proces de redefinire si innoire. Astfel de colectii s-au inscris si in programul altor edituri, precum Paralela 45, fara a egala insa succesul pe care l-a avut colectia promovata de Polirom, succes datorat numarului relativ mare de romane si caracterului relativ unitar al scriitorilor care au fost publicati. Acest lucru s-a datorat si unei nevoi acute din partea criticii de a vedea in acest eveniment si, implicit, in acesti scriitori un moment semnificativ pentru literatura noastra in conditiile in care generatia ’80 nu a mai fost urmata de nici un moment de coerenta programatica in anii de dupa revolutie. In ciuda diversitatii tematice pe care o propune colectia Polirom, se poate identifica o directie preocupata in mod deosebit de dimensiunea erotica (Ionut Chiva, Adrian Schiop, Claudia Golea), directie ce poate fi extinsa si la o serie de scriitori publicati in cadrul unei colectii asemanatoare apartinind Editurii Paralela 45. Fara a se bucura de acelasi succes, romanele Ceciliei Stefanescu (2002) si Adrianei Barbat (2004) pot fi luate in considerare in incercarea de a […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }