Publicistica. Politica si… delicatese la I.L. Caragiale

  • Recomandă articolul
La Editura Fundatiei Culturale Romane, in Colectia „Fundamente“, a aparut de curind o editie selectiva a publicisticii politice a lui I.L. Caragiale, alcatuita si prefatata de Viola Vancea: Publicistica. Politica si… delicatese (titlul e o preluare „jucata“ dupa schita Politica si delicatete). Intr-o Nota asupra editiei sint indicate sursele antologiei de fata (editiile de opere, plus Cuvintarile politice reproduse dupa Revista Fundatiilor Regale, An VI, Nr. 10, octombrie 1939). Prefata Violei Vancea, cu multe observatii relevante (intre care cele despre publicistica lui Caragiale ca forma de „minima moralia“ si ca „atelier de creatie“), e menita sa (re)deschida apetitul pentru gazetaria politica noninseriabila si acuta a unui redutabil observator si critic al societatii romanesti de la sfirsitul secolului al XIX-lea si inceputul celui de-al XX-lea.
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }