PUBLICITATE. Costumul lui Adam mulat pe Eva

  • Recomandă articolul
Sintem deseori tentati – unora din noi chiar le face placere – sa vinam inabilitatile din reclame; e mai ales cazul spoturilor TV, atit de inoportune, dar vai, atit de indispensabile, din moment ce-ntrerup filmul, tocmai pentru a-i finanta practic difuzarea… Artele „nobile dar scapatate“ i-or mai suporta pe criticii lor impresionisti, naraviti in a arbitra eleganta unor tot mai inefabile haine-mparatesti. Cronicarul publicitatii e insa constrins – de insasi rigoarea stiintifica a instrumentelor sale – la permanenta testare a succesului de public, concretizat in foarte concrete cifre de vinzari. Cel ce scrie recunoaste ca s-a pripit uneori in evaluarea unor reclame, gasindu-le inconveniente, ce s-au dovedit in timp a fi, dimpotriva, mari trucuri de succes. Acum vreo 5 ani, in cronica pe atunci gazduita de Dilema, subsemnatul se declara cel putin nedumerit de o aparenta eroare de compozitie a cadrului: era vorba de esarfa ce o gituia cu severitate pe una din tinerele marturisitoare ale avantajelor absorbantului Always. Aparenta stingacie de vestimentatie s-a dovedit insa a fi o subtila sugestie a beneficiilor produsului: ei bine, infofolirea gitului exprima in mod conotativ tocmai acel gen de protectie despre care se facea vorbire cu discretie si oarecum cu jena in mesajul […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }