Războiul împotriva războaielor

From the night of loneliness to the history in the dark: Tara (von Neudorf)

  • Recomandă articolul
Pe un ton nonformal, subiectiv şi ironic, Michel Houellebecq a împărţit artiştii contemporani în două categorii: „revoluţionarii şi decoratorii“. Judecînd în aceşti termeni superficiali şi cu tendinţe minimalizatoare, Tara (von Neudorf) se înscrie în rîndul  revoluţionarilor care îşi subordonează creaţia mesajului militant, provocator şi, totodată, pacifist. Acuzat de violenţă şi duritate, artistul nu se scuză, nu se justifică şi nu dă înapoi de la drumul pe care a pornit. Scopul declarat este de-a lupta cu o singură armă – arta – împotriva crimelor făcute împotriva umanităţii. Reperele şi laitmotivele creaţiei sale sînt cîteva iconuri ale societăţii contemporane sufocate de violenţă, dezumanizate de ură, crime, atentate, războaie. Militează ghidat de valori prea înalte, cu arme nesigure, pentru o cauză din start pierdută. Defectul creatorului vine din sentimentul anxietăţii în faţa dezumanizării pe care omenirea o suferă cu fiecare crimă în parte. Avantajul acestui defect pătimaş este construcţia unei lumi profund personale, inteligibile universal. Anul trecut, curatorul Gabor Gulyas integra lucrările lui Tara (von Neudorf) în foarte ampla selecţie tematică „Messiahs“, expoziţie unde au fost incluşi cei mai importanţi artişti moderni şi contemporani.   Apreciat sau criticat, despre Tara (von Neudorf) se poate afirma un singur lucru cu certitudine: nu poate fi […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }