Realism şi fantastic în competiţiile de la Cannes

  • Recomandă articolul
La jumătatea ediţiei a 63-a a Festivalului de la Cannes (12-23 mai), nu există încă favoriţi cerţi la marile premii, iar cele două filme româneşti din secţiunea competiţională „Un Certain Regard“ au generat păreri împărţite.   Juriul competiţiei, prezidat de foarte popularul cineast american Tim Burton, are de evaluat 19 filme foarte diferite, semnate fie de mari maeştri recunoscuţi (Abbas Kiarostami, Takeshi Kitano, Nikita Mihalkov sau Bertrand Tavernier), fie de regizori în curs de consacrare (Xavier Beauvois, Mahamat-Saleh Haroun, Kornél Mundruczó sau debutantul Serghei Loznitsa). În clasamentul criticii, realizat – ca la toate marile festivaluri – de către publicaţia Screen International, din cele şapte titluri notate pînă acum, conduce detaşat Another Year de Mike Leigh, cu media 3,4 (maximumul fiind 4). O dovadă că realismul britanic nu şi-a spus încă ultimul cuvînt. Iar noul film al lui Ken Loach nu a intrat încă în concurs… Nu ar fi o surpriză ca unul din aceşti doi regizori englezi să obţină anul acesta al doilea Palme d’Or din carieră.   Cinematografia sud-coreeană este bine reprezentată la Cannes. Printre altele, două filme au intrat în competiţia principală: The Housemaid de Im Sang-soo şi Poetry de Lee Chang-Dong. Cel dintîi, prezentat deja în sălile […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }