Reeditarea unui debut de exceptie

  • Recomandă articolul
Nu-i deloc usor sa scrii despre proza lui Razvan Radulescu. Exista riscul ca textul, de o mare limpezime si, in acelasi timp, de o complexitate deconcertanta, sa te tina captiv, ingaduindu-ti cu greu sa te distantezi de el, sa-l domini, sa-l descrii cu exactitate, cu abilitate rece. Cea dintii calitate vizibila a prozei in discutie este extraordinara forta hipnotica; nu poti lasa, cu nici un chip, lectura la jumatate, povestea te prinde si te transporta, cu adevarat, in „lumea fictiunii ideale“. Autorul nu e doar un povestitor, el este si un fictionar redutabil. Razvan Radulescu stie sa povesteasca; si, mai cu seama, stie ce sa povesteasca, stie ce merita povestit. Subiectele sale, luate din lumea noastra obisnuita, aparent lipsita de orice splendoare, cresc pe un altoi fantast/ fantezist, dezvoltindu-se imprevizibil la granita dintre realitate si inchipuire. Concretizarea cea mai puternica a acestei poetici a mixajului intre fabulatie si imortalizarea realului (adesea cosmaresc) este, fara indoiala, Teodosie cel Mic. Ceea ce nu implica o comparatie in defavoarea textelor anterioare ale autorului. De care Teodosie… nu difera prin calitatea scriiturii sau printr-o tehnica mai ingenioasa si mai bine stapinita, ci „doar“ prin anvergura naratiunii. Aceeasi mina sigura, aceeasi stilistica impecabila, aceeasi stiinta […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }