Reforma învățămîntului românesc, de la „cîrpire“ la schimbarea de care are nevoie

  • Recomandă articolul
Cu ceva timp în urmă, am scris în zadar despre „necesitatea predării filozofiei în școli“ (Observator cultural, mai 2010, nr. 524: „Despre necesitatea predării şi studierii filozofiei în şcoli“), adică despre necesitatea introducerii unui nou mod de face școală, bazat pe „a gîndi“. Am fost poate naiv crezînd că se va muta accentul de pe memorare mecanică pe gîndirea liberă, creativă. Dar n-am fost naiv crezînd că aceasta va schimba ceva în învățămîntul românesc, pentru că, dacă ar fi existat un ministru al Învățămîntului potrivit la locul potrivit, dacă ar fi turnat chiar și această mică, dar esențială picătură de culoare în griul sistemului de învătămînt, sînt convins și acum că lucrurile ar fi evoluat de la sine exponențial. În schimb, am asistat la alte „schimbări“ de formă, nimic de fond. Și iată că învățămîntul nostru este tot pe moarte: ceea ce-l ține în viață sînt doar cîțiva dascăli dedicați meseriei lor, dascăli care merită toată stima. A gîndi „liber“, a gîndi „creativ“ Pentru că a trecut ceva vreme și am mai meditat la aceste probleme, am mai și citit (după cum se va vedea mai jos), am ajuns la concluzia că, după cum se plîng tot mai multe voci […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

Comentarii utilizatori

Comentariile sunt închise.