Reforma invatamintului trebuie continuata. Interviu cu Dakmara Georgescu

  • Recomandă articolul
Stimata doamna Dakmara Georgescu, cum se prezinta reforma invatamintului romanesc? Este o perioada relativ scurta fata de tempoul ideal al unei reforme, dar cred ca pot afirma, fara nici un fel de exagerare sau de distorsionare a realitatii, ca reforma sistemului de invatamint in Romania a facut pasi destul de importanti si ca a deschis citeva drumuri de pe care ar fi foarte greu sau chiar dureros sa ne intoarcem. Credeti ca este reversibila reforma in conditiile unei posibile alternante politice? Este o intrebare care ne framinta pe toti. Echipa ministrului Andrei Marga a vrut o reforma si nu doar schimbari. Schimbari s-au facut si dupa ’90. Pentru noi, reforma inseamna, in primul rind, o schimbare a mecanismelor, o schimbare institutionala. Una dintre dimensiunile ei majore este reprezentata de descentralizarea si de crearea unei autonomii reale a unitatilor de invatamint, sau, as putea spune, de o reorientare valorica a continutului invatamintului. Noi am incercat sa introducem atit in programele scolare, cit si in cursurile universitare, o reorientare valorica explicita in raport cu principiile si valorile unei democratii liberale. Discursul scolar si cel universitar nu poate sa arate intr-o societate democratica la fel cu cel dintr-o societate totalitara. Or, dupa ’90, […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }