Replica. In contra protectionismului estetic

sau De ce n-as (prea) scrie despre literatura romana contemporana

  • Recomandă articolul
N-am recunoscut, cred, pina acum niciodata, dar probabil a venit momentul, dupa aproape trei ani de reviste literare: sint (pe cale sa devin) critic literar. Nu e neaparat o identitate pe care mi-o asum (cum spunea prin 1996 Dan C. Mihailescu, al carui recent articol din Ziarul financiar a nascut textul asta, vreau sa mor diletanta), dar, vorba aceea, trebuia sa poarte un nume… Asa ca, volens nolens, sus-numitul articol din Ziarul financiar m-a pus pe ginduri: m-am intrebat si eu de ce prefer sa scriu despre carti straine, facind o specie de struto-camila intre critica literara propriu-zisa si cronica traducerilor, in loc de a ma dedica productiilor de fictiune autohtone. Undeva, in subconstientul meu, raspunsul plutea de multisor si nu e legat in mod obligatoriu de faptul ca acum, in Romania, se scrie prost; cu putina bunavointa, mai trecind prin volume de memorii si reeditari de interbelici si postbelici, exista o literatura contemporana mai mult sau mai putin anacronica, dar alive and kicking, pe cit se poate. Nu e, deci, vorba ca nu mi-ar placea ce se scrie, desi nici dupa asta nu ma dau peste cap, insa ceea ce nu ma entuziasmeaza deloc e cum se scrie despre […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }