revista Perspective

  • Recomandă articolul
A aparut primul numar pe 2001 (al doilea de la infiintare) al revistei clujene de didactica limbii si literaturii romane Perspective. Confirmind intrutotul excelentele auspicii ale debutului (pe care le-am evidentiat de la bun inceput), numarul de fata propune o serie de obiective la fel de interesante, tratate la fel de doct, clar si eficient, la un nivel stiintific foarte ridicat. Dosarul cu care se deschide revista cuprinde o punere in tema teoretica referitoare la experimentul lecturii in grup, semnata de Monique Lebrun: Cercul de lectura si pedagogia cooperarii si doua studii sistematice, tehnice si minutioase, de Viorica Aura Paus (Dezvoltarea competentelor de comunicare in aria curriculara limba si comunicare) si Alina Pamfil (Modelul explicit al studiului literaturii sau despre intreguri si transparente) vizind strategiile de lectura si „scenariile didactice complete“ derivate din teoriile receptarii din Statele Unite (directia reader-response) si Europa (Scoala de la Konstanz). Sectiunea Experiente (cea mai ampla din revista) contine mai multe studii si eseuri de pedagogie teoretica si aplicata (de cele mai multe ori, bazate pe rezultate concrete in activitatea didactic-evaluativa) din care mentionam urmatoarele titluri: Propaganda si competenta sau cum sa rezisti agresiunii din mass-media de Victoria Gal, Examenul de capacitate, pirghie de realizare […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }