Revista Perspective
- 01-01-2004
- Nr. 201-202
-
Observator Cultural
- Informaţii
- 0 Comentarii
Numarul 2/2003 al revistei clujene de didactica limbii si literaturii romane Perspective este dedicat provocarilor „inter-“, „pluri-“ si „transdisciplinaritatii“. Mai precis, „problematicii frontierelor limbii si literaturii romane“ si „transcenderii“ acestora. Dosarul tematic din deschidere contine trei eseuri substantiale: Studiul limbii si literaturii romane. Perspectiva integrativa si perspectiva transdisciplinara de Alina Pamfil, O disciplina in(ter)disciplinata de Liviu Papadima si Reformele curriculare si obiectivele transdisciplinare de Alexandru Crisan. Incitante sint „scenariile didactice“ din sectiunea Experiente. Mentionam doar citeva titluri: Educatie pentru egalitate in diferenta. Un experiment de Victoria Gal, Alternativa step by step si interdisciplinaritatea de Doina Rodica Ciuruschin si Emilia Vuscan, Potentialitati transdisciplinare ale literaturii de Mirela Muresan, Abordarea textului literar din perspectiva inteligentelor multiple de Monica Halaszi, Alina Tonea, Titus Octavian Biris. Sectiunea Puncte de vedere retine atentia printr-un interviu realizat de Monica Onojescu cu Otilia Pacurari, directoarea Scolilor de vara ale Centrului „Educatia 2000+“ („Transdisciplinaritatea traita poate duce la imbunatatirea comportamentului social“), urmat de comunicari riguroase semnate de Elavie Ndura (Intelegerea si abordarea diversitatii culturale in societatea pluralista. Perspectiva unui profesor), Kovacs Maria (Transdisciplinaritatea si dezvoltarea gindirii critice) si Luminita Medesan (Incercare asupra transdisciplinaritatii din perspectiva didactica). In final – o ampla si pasionanta ancheta realizata de Monica Onojescu […]