„Roll over Beethoven“

  • Recomandă articolul
Vacanta estivala si interludiul (Relache…) intre doua stagiuni muzicale, dar si o sumedenie de concerte de „facturi diverse“ ne ofera prilejul unor consideratii mai generale despre muzica. Despre rolul si natura ei, locul si impactul individual sau colectiv. Faptul ca ne ocupam doar de muzica, sa-i zicem „culta“, si neglijam genuri onorabile precum muzica populara, „usoara“ – cu toate subramurile ei, de la divertisment pina la pop-rock si mai noile metallic, house sau hip-hop dar si jazz sau etno, nu inseamna ca neglijam si ignoram existenta lor. Mai ales ca au devenit extrem de populare in rindul tinerilor, o noua perceptie si o noua paradigma estetica facindu-si loc, cu vizibila agresivitate, in ultimele decenii. Ce a mai ramas din vechea sensibilitate muzicala, din clasica educatie muzicala si gustul pentru o anume categorie de muzica? Nu e foarte greu de evaluat. „Reformarea“ gustului muzical si multiplicarea genurilor capata amploare dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial. Music-hall-ul american s-a intersectat cu sansoneta frantuzeasca si cantoneta italieneasca, pentru ca apoi, extrem de rapid, intr-o succesiune uluitoare, punind pe picioare uriasa industrie a show-business-ului, fenomenul Elvis Presley si aparitia rockului, muzica soul a afro-americanilor din generatia lui Otis Redding, James Brown si Aretha Franklin […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }