„S-ar putea face un centru de cultură teatrală româno-germană de prim rang“

Interviu cu David Esrig

  • Recomandă articolul
De cîţiva ani, asistăm la revenirea lui David Esrig în teatrul românesc. O revenire discretă şi neconvenţională, însă cu urmări pe termen lung. David Esrig a susţinut o serie de ateliere de actorie – la Teatrul Metropolis în Bucureşti, în 2006, la Sibiu, în 2007, şi la Sfântu Gheorghe, în 2008. Cel mai recent atelier, susţinut de data aceasta în Germania, la Academia Athanor, cu sprijinul Institutului Cultural Român, a durat o lună de zile şi a avut drept temă teatrul poetic, lucrul desfăşurîndu-se pe texte de Paul Celan, considerat unul dintre cei mai mari poeţi germani. I-am adresat domnului David Esrig cîteva întrebări. A fost greu de prins, chiar dacă am locuit, timp de o lună de zile, în acelaşi oraş şi am asistat zilnic la cursuri. A munci creativ este pentru domnul Esrig normalitatea. Nu pare să obosească, nu pare lipsit de chef, nu am reuşit să îl surprindem în ceea ce noi am numi „o zi proastă“. Duminica nu a fost liberă decît pentru că (şi atunci cînd) actorii i-au cerut-o.   Se spune că în teatrul românesc sînt mulţi actori talentaţi şi puţini regizori buni. De ce nu faceţi ateliere în care să le predaţi regizorilor? […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }