Scapă cine poate

  • Recomandă articolul
Cea mai recentă montare de la Teatrul Foarte Mic din București, Satisfucktion – în original, textul se numea La țintă –, este imaginea vie, de aproape două ore, a felului cum nici măcar o mare actriță (Valeria Seciu) nu poate salva o piesă, fie și a lui Thomas Bernhard, intrată într-un mecanism de spectacol greșit din start.   Tradusă minunat de către Victor Scoradeț în urmă cu niște ani, La țintă a avut succesive tentative de punere în scenă, la același teatru, pînă să poată fi dusă la bun sfîr­șit de Theo Herghelegiu – și e, teoretic, cel puțin, textul ideal pentru Valeria Seciu. Maestru absolut al mizantropiei, al descrierii impasibile a haznalelor vieții și ale personalității umane, Bernhard are o aplecare specială pentru lumea teatrului (cu toții ne amintimCreatorul de teatru, de la Teatrul ACT, după piesa lui, Cabotinul, cu Marcel Iureș; țintele dramaturgului austriac sînt cel mai adesea intelectualii universitari, instituții respectate – inclusiv teatrele – și artiști foarte populari), iar personajul principal din ceea ce a devenit, ulterior, Satisfucktion e o actriță în vîrstă, văduvă de proprietar de oțelărie și mamă-dictator (în rolul fiicei, Florina Gleznea), trăind izolat, pînă cînd i se oferă mult așteptata șansă de […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }