Scenografia românească la Praga

Dialog cu Ștefania CENEAN

  • Recomandă articolul
Cvadrienala de Scenografie și Arhitectură Teatrală de la Praga (15-26 iunie) a prezentat fenomenul actual al interdisciplinarității dintre arte, prin spectacole de teatru ambiental, montaje de lumini și sunet, instalații semnate de artiști din peste 62 de țări (de pe cinci continente). Organizată și finanțată de Ministerul Culturii din Cehia și realizată de Institutul de Arte și Teatru, cu sprijinul UNESCO, al Programului Cultura 2007-2013 al Uniunii Europene și al altor organizații, Cvadrienala are o continuitate de 44 de ani (prima ediție a avut loc în 1967). România a participat la toate edițiile de pînă acum, prezența de anul acesta avînd loc sub coordonarea comisarului național prof. univ. dr. scenograf Ștefania Cenean și în organizarea exclusivă a Institutului Cultural Român de la Praga.   Ați fost, anul acesta, comisarul național al standurilor românești la Cvadrienala de Scenografie și Arhitectură de la Praga și ați ales pentru secțiunea Profesioniști – țări, regiuni tema „Arta ca jertfă“, legenda Meșterului Manole. Un mit românesc în context internațional. Cum ați făcut această alegere, cum a funcționat ea la Praga și cum au reacționat vizitatorii standului? Organizatorii au dorit ca la această ediție standurile să fie definite de cîte o temă. Am ales mitul Meșterului […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }