Semne de intrebare privind continuarea reformei din educatie

  • Recomandă articolul
Grupul de Reflectie si Initiativa „Focus Educatia“ a facut cunoscute factorilor de decizie si opiniei publice – printr-un material consultativ pentru MECT, printr-o dezbatere reprodusa in Nr. 201-202 din ianuarie 2004 al Observatorului cultural etc. – riscurile grave care decurg din implementarea grabita, fara o solida pregatire prealabila, a generalizarii invatamintului obligatoriu de 10 clase. Din pacate, deciziile si declaratiile oficialitatilor din MECT arata ca s-a optat pentru un nou val de schimbari in regim de urgenta si improvizatie, fara o conceptie clara si coerenta despre functionarea invatamintului preuniversitar romanesc in ansamblu, care sa indice obiectivele urmarite, modul de realizare a acestora, etapele de implementare. Optiunea MECT pentru schimbari fragmentare si conjuncturale amina in continuare si ingreuneaza rezolvarea problemelor majore, de fond ale invatamintului – rolul educatiei in societate, coerenta sistemului, calitatea actului didactic, egalitatea de sanse, motivarea elevilor pentru invatare etc. In aceste conditii, Grupul de Reflectie si Initiativa „Focus Educatia“ adreseaza opiniei publice urmatorul Comunicat Declaratiile si deciziile MECT din ultimele saptamini ridica o serie de semne de intrebare privind continuarea procesului de reforma a sistemului educational romanesc. 1. Planurile-cadru pentru clasele a IX-a si a X-a, publicate recent pe site-ul MECT, reprezinta un pas inapoi in mersul […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }