Simultan, la Cluj

  • Recomandă articolul
La doar o zi diferenta, Nationalul clujean lanseaza doua premiere: un Goldoni foarte frecventat, Sluga la doi stapini, in regia Monei Chirila, la Sala Mare, si Trainspotting al lui Irving Welsh (un manifest al noii scoli scotiene de film si teatru, virf de lance in referintele filmografice ale deceniului trecut), in regia lui Sorin Misiriantu, la Euphorion. Doua tipuri de scriitura extrem de diferite, doua tipuri de stilistica a spectacolului aproape opuse, doi regizori care par a se adresa, la rindul lor, unor paliere de public clar separate pe criterii de generatie, dar nu numai. Ceea ce-i propun cititorului nu e de fapt o dubla cronica de intimpinare, ci, mai degraba, o serie de meditatii plecind de la accidentala simultaneitate a celor doua premiere, care dau seama in felul lor atit asupra unor chestiuni mai generale de politica repertoriala (reprezentative nu numai pentru Cluj, probabil lucrurile se petrec asemanator oriunde in institutiile teatrale traditionale), cit si asupra tipurilor de estetica ce coabiteaza pe scenele noastre. Teza: Postmodernitatea estetizanta vs. Subiectul care frige E logic sa te intrebi, cind doua spectacole vin in contact cu publicul aproape impreuna, care e criteriul de unitate care a determinat alegerea temelor, a subiectelor, in […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }