Societatea spectacolului: ImPulsTanz Festival 2006

  • Recomandă articolul
Ajunsi la finalul celei de-a 19-a editii a festivalului de dans contemporan ImPulsTanz, desfasurat la Viena intre 13 iulie si 13 august, se impune sa aruncam o scurta privire in oglinda retrovizoare. Ce a adus nou editia din acest an si cum a fost ea perceputa de medii si de public? Care au fost nucleele tematice si mai ales highlight-urile? Sub titlul Sa ridem cind ar trebui de fapt sa plingem, presa de orientare conservatoare din Viena asigura ca festivalul a excelat in cantitate – 45 de productii in 90 de reprezentatii, dintre care chiar sapte premiere mondiale –, dar ca acest lucru nu spune nimic despre audienta, unde se constata mai degraba o impotmolire. Declaratia lui Karl Regensburger, directorul artistic al festivalului, despre acoperirea aproape totala a costurilor de productie din incasari si suportarea in proportie de 50% a costurilor din fonduri proprii, este comentata ironic de Ditta Rudle prin „dubla functiune“ a festivalului, de prezentare a unor spectacole noi si de organizare a unor workshop-uri pentru dansatori, performeri si publicul interesat. Mai precis, participantii la workshop-uri si la proiectele de cercetare sint cei care constituie si publicul festivalului: „in afara acestei scene, ImPulsTanz de acest an de-abia daca […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }