Sounds&Visions made in Europe (I)

  • Recomandă articolul
  Vineri, 6 februarie 2009, a avut loc la Muzeul de Artă Modernă şi Contemporană din Tel-Aviv vernisajul expoziţiei Sounds&Visions. La eveniment a fost prezent, din partea revistei Observator cultural, şi Mihai Plămădeală. Un capitol va fi dedicat, cu siguranţă, şi amplei iniţiative găzduite de muzeul din oraşul „Dealului Primăverii“ (traducerea textuală a cuvintelor Tel-Aviv). Deplasarea a fost realizată cu sprijinul Institutului Cultural Român.   Regizorul Jean-Luc Godard a spus, la un moment dat, că arta video s-a născut adolescentă şi că ea nu se va maturiza niciodată. Nam June Paik, Bill Viola ori Matthew Barney au demonstrat, prin munca şi prin realizările lor, că maestrul a avut cel puţin o viziune parţială asupra fenomenului. Mutarea accentului de la filmul clasic de artă înspre video art nu este nimic altceva decît un nou cîmp de manifestare a noilor vremuri, cu nimic mai prejos decît cel deja „istoric“. Doza de şoc nu este miza finală a tinerei arte. Mă opresc, spre exemplificare, asupra creaţiilor lui Paik. Celebra interpretare topless din Opera Sextronique (1967) a condus la arestarea protagonistei Charlotte Moorman – de altfel, una dintre cele mai importante violonceliste ale scenei muzicale de avangardă a New York-ului. Paik şi Moorman au […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }