Stefan cel Mare, un brand de succes
- 03-03-2005
- Nr. 258
-
Raluca BEM NEAMU
- ANCHETA
- 0 Comentarii
Anul trecut, timp de trei saptamini, a fost prezentata la Muzeul National de Arta al Romaniei spada lui Stefan cel Mare. Dupa lungi negocieri cu statul turc si dupa aducerea unei copii, depusa pios la Putna, originalul a stationat pentru scurt timp in centrul Capitalei. Evenimentul s-a dovedit a avea un fulminant succes de public: in curtea muzeului se forma periodic o coada consistenta, alcatuita din oameni cuminti sau nerabdatori care asteptau sa ajunga in sala care pastra pentru, vai, doar o scurta perioada de timp arma cu care a luptat domnitorul. 10.000 de vizitatori s-au perindat pe aici, avind in trup si-n suflet (dupa cum se va dovedi) imaginea personajului istoric si sfint. Am fost curiosi sa aflam care este profilul vizitatorului lui Stefan si care a fost motivatia vizitei, iar ceea ce vom prezenta in articolul de fata reprezinta citeva comentarii la chestionarele aplicate pe parcursul acelor zile, fara a avea pretentia de analiza sociologica, ci, mai degraba, de impresionista curiozitate a profesionistului de muzeu. In ceea ce priveste caracteristicile de virsta si pregatire ale vizitatorilor, in ciuda asteptarilor, acestia au apartinut tuturor categoriilor. Totusi, tandemul bunic-copil a fost o constanta a acelor zile. Copiii de la cinci […]