Stefan cel Mare, un brand de succes

  • Recomandă articolul
Anul trecut, timp de trei saptamini, a fost prezentata la Muzeul National de Arta al Romaniei spada lui Stefan cel Mare. Dupa lungi negocieri cu statul turc si dupa aducerea unei copii, depusa pios la Putna, originalul a stationat pentru scurt timp in centrul Capitalei. Evenimentul s-a dovedit a avea un fulminant succes de public: in curtea muzeului se forma periodic o coada consistenta, alcatuita din oameni cuminti sau nerabdatori care asteptau sa ajunga in sala care pastra pentru, vai, doar o scurta perioada de timp arma cu care a luptat domnitorul. 10.000 de vizitatori s-au perindat pe aici, avind in trup si-n suflet (dupa cum se va dovedi) imaginea personajului istoric si sfint. Am fost curiosi sa aflam care este profilul vizitatorului lui Stefan si care a fost motivatia vizitei, iar ceea ce vom prezenta in articolul de fata reprezinta citeva comentarii la chestionarele aplicate pe parcursul acelor zile, fara a avea pretentia de analiza sociologica, ci, mai degraba, de impresionista curiozitate a profesionistului de muzeu. In ceea ce priveste caracteristicile de virsta si pregatire ale vizitatorilor, in ciuda asteptarilor, acestia au apartinut tuturor categoriilor. Totusi, tandemul bunic-copil a fost o constanta a acelor zile. Copiii de la cinci […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }