STILISTICA. Oana CHELARU-MURARUS, Nichita Stanescu – subiectivitatea lirica

  • Recomandă articolul
Oana CHELARU-MURARUS Nichita Stanescu – subiectivitatea lirica Editura Univers, Colectia „Excellens“, Bucuresti, 2000, 256 p., f.p. Poezia a constituit dintotdeauna, mai mult decit oricare alt gen literar, terenul unor divergente uneori foarte mari intre analizele de tip lingvistic si cele de critica literara; si aceasta pentru simplul motiv ca cele doua abordari isi fixeaza obiective complementare in relatie cu aceeasi realitate textuala, obiective intru totul motivate de ambele parti, daca avem in vedere natura dubla a poeziei, ca experiment de limbaj (latura avuta in vedere de catre vechea stilistica literara) si ca enuntare subiectiva (asupra careia se concentreaza critica literara). Ceea ce incearca Oana Chelaru-Murarus in teza sa de doctorat Nichita Stanescu – subiectivitatea lirica este tocmai o abordare unitara a fenomenului poetic, din perspectiva lingvisticii literare, o disciplina devenita autonoma in jurul anilor ’80. In urma ideilor promovate de catre teoreticieni ca Stanley Fish sau M.L. Pratt, lingvistica literara depaseste abordarea unilaterala a poeticii anilor ’60-’70, caracterizata de absolutizarea demersului analitic static plecind de la ideea ca textul este autotelic si autoreferential, printr-o analiza a discursului, vazut drept punctul de intilnire dintre text (ca intreg structurat) si contextul sau (ansamblul fenomenelor de tip pragmatic legate de text). Dupa cum […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }