Strategii de succes

  • Recomandă articolul
In vreme ce diverse institutii culturale romanesti inca se straduiesc sa identifice autorii si titlurile cartilor exportabile, francezii s-au dumirit ceva mai repede si au selectat 12 scriitori romani – a caror valoare este greu de contestat – pentru Festivalul „Les Belles Etrangères“, care se va desfasura in noiembrie, in Franta. In afara editurii Polirom – care nu este o institutie bugetara! – nici o alta institutie culturala de la noi nu s-a implicat in promovarea autorilor romani care ne vor reprezenta in aceasta toamna in spatiul francez. Nici a lor si nici a altora. Dezinteresul acesta, evident la nivel institutional, face cu atit mai vizibila absenta unor strategii coerente de promovare a cartii romanesti in afara granitelor tarii. „Belles Etrangères“ nu este singurul exemplu in acest sens. Un interviu cu directorul Tirgului de Carte de la Frankfurt, publicat zilele trecute in Cotidianul, atinge un punct nevralgic al politicii culturale care se face (sau nu se face) la Bucuresti: „pentru a fi invitata la Tirgul de Carte, insasi tara-oaspete trebuie sa doreasca sa-si prezinte propria literatura si cultura“ – afirma domnul Juergen Boos si, ca sa stim exact cum stam, adauga: „pina in prezent, Romania nu ne-a abordat in acest […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }