Studii în vremuri de criză

  • Recomandă articolul
Dacă ar fi să descriu ce îmi place cel mai mult din munca la catedră, aş spune că mă interesează enorm evoluţia studenţilor înzestraţi pentru matematică. Îmi place să văd curiozitatea, interesul, pasiunea tinerilor venind la universitate în primul an, la primele cursuri, plini de interes şi de speranţă. Mi-aş dori ca aşteptările lor să primească răspuns prin cursurile pe care le vor frecventa. Mi-aş dori ca programul urmat să fie răspunsul pe care ei îl caută. Nu cred că universitatea ar trebui să fie un loc în care să vii să iei o simplă ştampilă formală, ci arena unei experienţe personale profunde, spaţiul unei transformări de natură calitativă, care va marca devenirea fiecăruia dintre tineri. De mai bine de şapte ani lucrez în sistemul universitar de stat din California. La fel ca pretutindeni, şi aici vin studenţi inteligenţi şi talentaţi pentru domeniul lor de studiu. În ultimii ani am predat, în special, cursuri de calcul diferenţial cu mai multe variabile şi cursuri de geometrie de nivel superior, comparabile în conţinut şi abordare cu unele dintre cursurile care, în programa Universităţii din Bucureşti, sînt predate anilor II sau III. Dintre toţi aceşti studenţi talentaţi, simt că o atenţie specială ar […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }