Studiile Religioase în România – întrezărirea unei soluții

  • Recomandă articolul
Predarea religiei în școli a generat multe discuții în spațiul public românesc și cu toate că s-a așternut o anumită acalmie și s-a petrecut o acceptare mai mult sau mai puțin tacită, problema în sine este totuși departe de a fi rezolvată. Există cîteva cauze majore, generatoare de (posibile) conflicte și interpretări, dar există și o soluție. O să le analizăm aici în cele ce urmează.   Prima cauză ține de însuși învățămîntul românesc. Care este laic, într-un stat laic. Oricît de multe și de importante ar fi bisericile ortodoxe, oricîtă „putere“ ar avea la centru Biserica Ortodoxă și oricare ar fi înțelegerea făcută cu Statul, învățămîntul este laic și trebuie să fie și să rămînă așa.   Așadar la nivel structurii înseși există o schismă între ceea ce este învățământul și ceea ce se petrece în realitate în interiorul acestui sistem. A doua cauză este curiculară. Atîta timp cît se predă în școli, încă de la cel mai mic nivel, religie ortodoxă, deja avem o problemă. Nu doar pentru că nu toată lumea este ortodoxă, chit că ortodocșii sînt majoritari, sau pentru că în interiorul ortodoxismului însuși nu toți cei care se declară astfel sînt și practicanți, dar mai […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

Comentarii utilizatori

Comentariile sunt închise.