Sub auspiciile excentricităţii

  • Recomandă articolul
Microstagiunea din perioada 1-3 octombrie a adus pe scena sibiană două reprezentaţii care se vor înscrie cu siguranţă printre titlurile cele mai controversate ale stagiunii actuale: Breaking the Waves sau Viaţa binecuvîntată a lui Bess regizată de Radu-Alexandru Nica, după un scenariu de Lars von Trier, şi Prinţesa Turandot, în regia lui Andriy Zholdak, după o piesă de Carlo Gozzi. Puse în umbră de excentricitatea acestor două spectacole, de extravaganţa lor orbitoare pe alocuri, nu trebuie însă uitate nici spectacolele Femeia ţintă şi cei zece amanţi – adaptare a lui Claire Dancoisne (de la Teatrul La Licorne, din Lille) după piesa lui Matei Vişniec, şi Oscar şi Buni Roz, după o scriere de Eric-Emmanuel Schmitt, în adaptarea şi interpretarea Dianei Fufezan.   Alegerea Ofeliei Popii s-a dovedit a fi una inspirată pentru un personaj atît de ofertant precum cel al lui Bess din Breaking the Waves. Excepţionale sînt scenele care o prezintă pe Bess „dialogînd“ cu Dumnezeu –  în fapt, un monolog în care actriţa schimbă registrele cu un firesc şi o fineţe ce arată clar că Ofelia Popii, recent recompensată la Edinburg pentru rolul din Faust-ul lui Purcărete, este un nume care se va impune tot mai mult pe […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }