Talentul, pe masura riscurilor

  • Recomandă articolul
Aflat la debutul in lungmetraj, Catalin Mitulescu isi asuma niste riscuri uriase. in timp ce majoritatea tinerilor cineasti fac filme a caror actiune este plasata in prezent si acopera o perioada foarte scurta de timp (deseori doar o zi sau o noapte), Cum mi-am petrecut sfirsitul lumii este o fresca a ultimului an de comunism romanesc, un fel de „1989, din primavara pina-n iarna“. in timp ce congenerii sai aleg de obicei povesti lineare, abordate dintr-o perspectiva unitara, Mitulescu si coscenarista Andreea Valean opteaza pentru o naratiune discontinua, cu doua puncte de vedere principale (Eva, o adolescenta de 17 ani, si fratele ei Lalalilu, mai mic cu un deceniu). in timp ce ceilalti regizori romani se straduiesc din greu sa realizeze filme cu bugete cit mai mici, Mitulescu, sprijinit de partenerii sai internationali, se incumeta la o superproductie (dupa standardele autohtone) de 1,5 milioane de euro. Iata citeva dintre motivele care ar fi putut transforma Cum mi-am petrecut sfirsitul lumii intr-un esec de proportii. Din fericire, talentul cineastului este pe masura riscurilor asumate. Spectatorilor care cunosc scurtmetrajele premiate ale lui Catalin Mitulescu (Bucuresti-Wien ora 8:15, 17 minute intirziere si Trafic au fost toate prezentate la Cannes, unde ultimul film a […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }