TEATRU. „Aceasta nu e o Cometă“

„Cometa“ de Justine del Corte

  • Recomandă articolul
Pînă acum vreo 15 ani, dramaturgia germană actuală era mai greu frecventată şi, aparent, greu frecventabilă pe scena românească: pe de-o parte, dintr-un deficit tradiţional de interes al artiştilor şi al publicurilor, în sine simptomatică; pe de alta, din pricina puţinătăţii traducerilor. Între timp, lucrurile par să se fi schimbat în bine, atît la nivelul repertoriilor, cît şi la cel al ofertei de traduceri. Între cei cîţiva regizori preocupaţi şi dornici de a sincroniza spaţiul nostru teatral cu cel german – în special la nivelul scriiturii dramaturgice, dar lucrurile se extind şi dincolo de ea –, Radu Alexandru Nica deţine o poziţie de frunte: în cei (doar) zece ani de activitate, a montat piese de Mayenburg, Schimmelpfennig, Fritz Kater, Andreas Marber, Volker Schmidt, David Gieselmann. După ce, în 2011, pusese în scenă, cu studenţii UAT Tîrgu-Mureş, Sex de Justine del Corte, acum revine cu Cometa, o nouă piesă a aceleiaşi autoare-actriţe, de această dată, într-un spectacol găzduit de Teatrul „Regina Maria“ din Oradea. Piesa ca atare, a cărei premieră absolută a avut loc în 2012, nu e, în pofida structurii sale aparent clasice (cu unitate de spaţiu şi timp), deloc una simplă. Întîi de toate, pentru că unitatea de spaţiu […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.
object(WP_Term)#12888 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }