TEATRU. Autorii de spectacol, regizorul și teatrul independent. Naraţiunea fondatoare

Fragment

  • Recomandă articolul
Pe 17 iunie s-a lansat în cadrul Festivalului Internaţional de Teatru de la Sibiu (FITS) volumul colectiv Sfîrşitul regiei, începutul creaţiei colective în teatrul european/ The End of Directing, the Beginning of Theatre-Making and Devising in European Theatre, comisionat de FITS şi publicat de Editura Tact de la Cluj. Cartea, care cuprinde eseuri semnate de teoreticieni din Marea Britanie, Franţa, Ungaria, România şi interviuri cu „regizori-dramaturgi“ precum Joël Pommerat, Rodrigo García, Armin Petras/Fritz Kater sau Bogdan Georgescu. Acesta e al doilea volum colectiv realizat la iniţiativa Festivalului de la Sibiu şi marchează, din nou, o premieră tematică în România.   Din multe puncte de vedere, discuţia despre artistul de teatru care scrie – împreună cu actorii sau nu – textele pe care le montează ulterior (semnînd regia singur sau în formulă colectivă) începe şi se opreşte în România la un viciu de vocabular. În română, nu există un echivalent al termenului theatre-maker care să păstreze caracterul neutru-artizanal al celui din engleză. Cel mai apropiat, ca sens, ar fi „autor de teatru“, însă această variantă intră într-o relaţie de ambiguitate cu noţiunea de dramaturg („autor dramatic“) şi într-una conflictuală cu modul în care acest mod de lucru se raportează la ideea […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.
object(WP_Term)#12888 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }