TEATRU. Critica de teatru și participarea spectator-actor-cititor

  • Recomandă articolul
„The Internet has not only produced curious surfers, but has revived the historically lost vision of an equal public of writers, readers and correspondents who participate together in an exchange.“1   La sfîrșitul lui septembrie 2012, în Belgia, la Liège, a avut loc colocviul de finalizare a unui program european de creaţie colaborativă, constituit prin eforturile de durată a șase teatre din șase ţări: Belgia, Italia, Franţa, Germania, Portugalia și Finlanda. După specificul politicilor culturale locale, dar și pentru a diversifica paleta partenerilor, cele șase instituţii erau fie publice, fie independente. Titlul programului a fost „Prospero“, iar conferinţa-mamut, de trei zile pe trei paneluri paralele, a avut ca temă – surpriză! – relaţia dintre teatru și publicurile sale. The Theatre and its Audience. Shared Creation, Besançon (Les Solitaires Intempestifs Editions, 2014) este volumul de aproape 500 de pagini rezultat din lucrările colocviului, la care au participat cu prezentări 36 de artiști, critici și cercetători, dintre care doar 12 erau membri ai echipei „Prospero“. Mai important, cel puţin pentru obiectivele acestui serial, e că ultimele 150 de pagini ale volumului reunesc contribuţiile panelului dedicat relaţiei dintre critica/criticul de teatru și publicuri, în condiţiile schimbărilor de paradigmă intervenite în practicile, comunicarea culturală […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.