TEATRU. Criza criticii? Hîrtie vs online – socializare vs comunicare (I)

  • Recomandă articolul
Între jumătatea lui martie și finalul lui octombrie 2013, presa britanică (pe hîrtie sau/și online) a găzduit cîteva luări de poziţie urmate, firește, de multe reacţii și comentarii ale cititorilor, cu privire la „criza criticii de teatru“: istoria, mentalităţile, sursele, dezvoltările, perspectivele de ieșire din ea. Altfel spus, o serie de articole (remarcabil de politicoase și cu referinţe și interpretări reciproce ale autorilor) legate exact de tema acestei serii de articole: „Încotro?“.   Totul a pornit (se pare) de la articolul apărut mai întîi pe unul dintre multele bloguri interesate de viaţa teatrală (și consemnate pe blog-rollul The Guardian), numit Noises Off – după titlul unei celebre piese a lui Michael Frayn din anii ’80. Autorul, Jake Orr, tînăr și impetuos regizor, video designer, performer, critic și curator, și-a publicat a doua zi articolul, „Theatre-Makers and Critics: Beyond the Press Night“, pe propriul blog, ambele platforme stîrnind repede diverse răspunsuri. Recunosc din start că reacţia mea la cea dintîi observaţie a lui Orr, referitoare la ritualul scorţos-ipocrit al majorităţii „premierelor de presă“ (la noi li se spune „premiere oficiale“), a fost și continuă să fie una de solidaritate necondiţionată: „This process has been in place for decades and the industry […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }