TEATRU. De ce un spectacol bun e adeseori o nebună manipulare

  • Recomandă articolul
Există două lecturi posibile la cel mai mare succes de public din ultima vreme de la Teatrul Bulandra – din perspectiva aşteptărilor nemijlocite ale audienţei şi a „calităţilor eterne“ ale teatrului sau din cea a valorilor sociale pe care un spectacol ca Îngropaţi-mă pe după plintă le pune în circulaţie. Să începem prin a preciza că volumul de debut al lui Pavel Sanaev nu e, ortodox vorbind, un roman, cum spune prezentarea spectacolului, ci o nuvelă extinsă (nu doar ca dimensiuni, ci şi ca formulă de construcţie: se concentrează asupra unui conflict unic, cu atenţie sporită asupra dezvoltării caracterelor etc.), cu o majoră şi recunoscută dimensiune autobiografică. Autorul e fiu şi nepot de actori, are un tată vitreg provenind tot din mediul teatral, a fost crescut, în primii ani, de bunicii materni. Acum e cunoscut ca realizator de film şi abia în plan secund ca scriitor, deşi Îngropaţi-mă pe după plintă a avut un succes de piaţă remarcabil (jumătate de milion de exemplare vîndute) şi a fost deja dramatizată de cîteva ori.   Cu cele deja cinci montări de la Bulandra – Unchiul Vanea, Căsătoria, Sorry, chiar şi „atipicul“Crimă şi pedeapsă şi, acum, Îngropaţi-mă… –, pe lîngăInimă de cîine de […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }