TEATRU. De la Godot la Naţional. Telegrame
- 13-02-2015
- Nr. 759
-
Iulia POPOVICI
- Arte
- 0 Comentarii
Teatrul Naţional Bucureşti Dragoste în patru tablouri de Lukas Bärfuss Traducere de Victor Scoradeţ Regia: Elena Morar Light design: Vlad Dragomirescu Scenografie: Alexandra Panaite Cu: Alexandra Fasolă, Bogdan Nechifor, Sorina Ştefănescu, Lucian Iftime, Liviu Chiţu Pe cît de discutabil ca mod de producţie (fiindcă se bazează pe zero risc din partea Teatrului Naţional – TNB – şi pe un regim de muncă voluntară), pe atît de interesant ca „diagnostic“ pentru creativitatea tinerilor regizori, proiectul „9G“ poate provoca, se pare, şi un anume tip de perplexitatea: cea de a nu înţelege foarte exact (spre deloc, s-ar zice) ce anume îl mînă în luptă (cu textul, cu ideile) pe respectivul tînăr regizor. Care sînt riscurile pe care ţi le asumi. De pildă, există lucruri care nu funcţionează foarte bine în Piesă pentru frate şi soră (regia Iris Spiridon, alt spectacol din „9G“), începînd cu opţiunile de distribuţie, însă montarea are, indiscutabil, o construcţie vizuală excepţională (decorul e o carte „3D“, ca cele ale copilăriei noastre, fiecare pagină întoarsă lăsînd să se ridice o casă, o tufă de trandafiri…) şi ceea ce în cuvinte preţioase s-ar numi o viziune despre teatru. Poţi împărtăşi sau nu convingerile lui Iris Spiridon despre funcţia poetică […]