TEATRU. Eros 2 x 4

  • Recomandă articolul
La Bacau, chiar inainte de inceperea Galei Star, „cuplului“ directorial Adrian Gazdaru-Gabriel Dutu i s-a adaugat un cuplu executiv de cea mai buna calitate: Theodora Herghelegiu (regizor)-Victor Scoradet (secretar literar, traducator u.w.). Primul efect a insemnat o a doua montare pe romaneste a unui text al elvetianului Lukas Baerfus, dupa excelentul spectacol al lui Radu Afrim de la Ploiesti, Nevrozele sexuale ale parintilor nostri. Dar si, in caietul-program, un decalog-teza pentru dramaturgia contemporana, din care citez: „Va imaginati cit de curiosi ar fi Shakespeare, Molière, Alecsandri sau Caragiale sa afle cum se mai scrie si ce se mai joaca azi?“. intrebarea e functionala cu atit mai mult cu cit, la Bacau, in ultimii doi ani, asistam la un proces evident de iesire de sub covorul gros de praf al unei cutume de pe cind un oarecare Dinischiotu lustruia cizmele din Scornicesti. Treptele repertoriale si de viziune regizorala de pina la intilnirea cu Theodora Herghelegiu au fost si ele bine gindite, Claudiu Goga si Ion Sapdaru conditionind deja un antrenament de bun augur al trupei. in asa fel incit gluma sentimentala construita dupa textul elvetianului, Dragoste in patru tablouri, sa poata functiona. Merita sa ascultam regizorul: „acest text este o pacaleala […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }