TEATRU. Eurovisionul premiilor teatrale româneşti: experimentul UNITER

  • Recomandă articolul
Anul trecut, acordarea premiilor sub egida publicaţiei britanice The Evening Standard a provocat scandal – în condiţiile în care trei dintre membrii juriului îşi dăduseră demisia pe motiv de intromisiuni în procesul de votare. Aşa că în 2014, medotologia de premiere s-a schimbat, iar cum în juriu nu mai erau tocmai critici de teatru, concursul a devenit unul de notorietate. Într-un gest de rară racordare la „practici occidentale“, cam în acelaşi timp în care la Londra se comenta noua strategie a Evening Standard, la Bucureşti, Uniunea Teatrală din România (UNITER), prin Senatul ei, decidea că juriul de nominalizări la cele mai importante distincţii teatrale din ţară nu mai trebuie format din trei critici, ci dintr-o umanitate largă: toţii membrii Secţiei române a Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Teatru (AICT). Propunerile trebuiau trimise în mai puţin de trei luni, incluzînd pauza de Crăciun şi Anul Nou. O asociaţie „vastă“, AICT cuprinde zeci de membri, de la critici activi (nu toţi) la secretari literari şi absolvenţi de teatrologie care nu mai lucrează de mult în domenii asociate direct cu spectacolul. În România, cele cam 40 de teatre dramatice de stat şi nimeni nu ştie cîte companii independente produc peste 150 de spectacole […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.
object(WP_Term)#12886 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }