TEATRU. Festivalul international de teatru de la Sitges si alternativa formelor libere

  • Recomandă articolul
Un festival cu 30 de editii in spate este aproape o istorie a teatrului contemporan, cu atit mai mult cu cit manifestarea in cauza a debutat din ratiuni de legitimare a unei miscari a „vremurilor noi“. In fierberea lumii studentesti din preajma lui mai 1968, aici si-au gasit tribuna fictiva cele mai neastimparate idei care, declarat sau nu, scontau pe perfida insinuare a teatrului in viata societatii. De altfel, primii invitati au fost chiar trupele universitare si amatorii, iar obiectivul – piesa originala care infrunta cenzura franchista, ca si rezerva circumspecta a publicului. Renumele de laborator de creatie a venit abia mai tirziu, in a doua etapa istorica, o data cu instalarea la conducerea Festivalului a lui Toni Cots cu experienta sa in teatrul de investigatie al lui Eugenio Barba si ambitia de a face din acest loc fieful specialistilor. Esec total. Datorii. Dezinteres. Pentru a-si continua drumul, conducerea Festivalului a apelat la Institutul de teatru din Barcelona. S-a solicitat elaborarea unui model dezvoltat pe trei ani. S-au incercat profilari tematice, noi modalitati de atragere a publicului. In 1993, la conducerea Festivalului a venit Joan Ollé, personalitate controversata a teatrului din Catalunia si tocmai de aceea o provocare pentru destinul […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }